O roli AI w programach lojalnościowych w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk

O roli AI w programach lojalnościowych w Media Marketing Polska

O tym jak AI pomaga nam w personalizacji ofert, predykcji zachowań i potrzeb uczestników programów lojalnościowych, optymalizacji customer journey oraz jakie bariery pokonujemy w i360 wdrażając rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję opowiedzieliśmy w rozmowie z MMP

W kwietniowym wydaniu [Nr 04 (525)] miesięcznika Media i Marketing Polska ukazał się wywiad z dyrektorem sprzedaży i360 p. Dawidem Łuciukiem poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji w programach lojalnościowych. Poniżej zamieszczamy pełną treść udzielonych odpowiedzi na pytania redakcji oraz link do artykuły, który mogą Państwo pobrać tutaj

W jakim obszarze są największe perspektywy wykorzystania AI? Czy jest to np.: analityka, predykcja, kreacja i personalizacja 

Wykorzystanie sztucznej inteligencji jest coraz powszechniejsze, jednakże da się zauważyć obszary z największym potencjałem wykorzystania AI w celu optymalizowania jego działania. W zakresie programów lojalnościowych są to przede wszystkim obszary, które są kluczowe dla skuteczności tych programów oraz zwiększenia zaangażowania i lojalności klientów. Największe obecnie zastosowanie AI lojalności widzimy w obszarach:

  1. Personalizacja ofert: AI może analizować dane związane z zachowaniami, preferencjami zakupowymi i historią transakcji klientów, co umożliwia tworzenie spersonalizowanych ofert lub zniżek. Algorytmy uczenia maszynowego mogą identyfikować indywidualne preferencje klientów i proponować im oferty dopasowane do ich potrzeb.
  2. Predykcja zachowań i potrzeb klientów: AI może pomóc w prognozowaniu zachowań i potrzeb klientów na podstawie analizy danych historycznych w zestawieniu z  bieżącymi trendami. Dzięki temu przedsiębiorstwa/marki mogą lepiej przygotować się do zmian na rynku i szybciej reagować na zmieniające się wymagania klientów.
  3. Optymalizacja ścieżki klienta: AI może wspomagać optymalizację ścieżki klienta przez analizę danych dotyczących interakcji klientów z marką. Dzięki temu możemy lepiej zrozumieć, jakie działania i interakcje przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania klientów, co prowadzi do większej lojalności klientów wobec marki.

Warto jednak pamiętać, że ta technologia cięgle jest udoskonalana i wymaga naszej kontroli – nie zapominajmy o tym przy wykorzystywaniu AI w naszych działaniach.

O roli AI w programach lojalnościowych w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk

Jakie są największe bariery wykorzystania AI w lojalności? Czy jest to np. kwestie prawne, formalne, niedoskonałość algorytmów (np. generatywnych), brak integracji AI z obecnie używanymi narzędziami np. oprogramowaniem CRM

Największymi barierami, z którymi obecnie mierzą się przedsiębiorstwa wykorzystujące lub chcące wykorzystywać AI są:

  1. Brak wiedzy, zasobów i doświadczenia we wdrażaniu rozwiązań AI do programów lojalnościowych: Wielu przedsiębiorców nie posiada wystarczającej wiedzy i doświadczenia w zakresie AI, co utrudnia zrozumienie technologii i sposobu jej zastosowania.
  2. Zaufanie i prywatność danych: Kwestia zaufania i prywatności danych jest jedną z głównych przeszkód w stosowaniu AI. Wielu klientów obawia się ochrony swoich danych osobowych i może być niechętnych do ich udostępniania, obawiając się nadużycia.
  3. Brak danych wysokiej jakości: Ograniczony dostęp lub niedostateczna jakość danych stanowią przeszkodę dla efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji w kształtowaniu lojalności klientów. Gdy brakuje wystarczającej ilości lub jakości danych, możliwości algorytmów uczenia maszynowego w przewidywaniu zachowań klientów i dostosowywaniu ofert mogą być znacznie ograniczone.
  4. Złożoność implementacji AI: Integracja AI może być procesem skomplikowanym i wymagającym znaczących nakładów czasu, pracy i środków finansowych, co może zniechęcać niektóre organizacje do podejmowania tego kroku.

Mając na uwadze powyższe, warto jednak pamiętać, że ta technologia cięgle jest udoskonalana i wymaga naszej kontroli – nie zapominajmy o tym przy wykorzystywaniu AI w naszych działaniach.

Poprzednie wywiady i rozmowy z Media i Marketing Polska w latach ubiegłych dostępne są pod poniższymi linkami: 2023, 2022, 2021, 2020 oraz 2020, 2019

 

O roli AI w programach lojalnościowych w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk

Zapraszam do kontaktu.
O programach lojalnościowych wiemy wszystko.
O roli AI w programach lojalnościowych w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk Tomasz.Makaruk@i360.com.pl
O roli AI w programach lojalnościowych w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk 22 331.09.97

6

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *