Tomasz Makaruk
Samochód sprzedaje (także w Austrii) - Tomasz Makaruk

Samochód sprzedaje (także w Austrii)

Kontynuując wątek lojalności po austriacku rozpoczęty tu https://www.marketingbusinessblog.pl/unterhaltung-technik-czyli-lojalnosc-po-austriacku/ oraz kontynuowany tu https://www.marketingbusinessblog.pl/vorteils-billa-club-program-lojalnosciowy-sieci-billa-w-austrii/ obiecałem sprawdzić techniki budowania lojalności stosowane w sieci mPreis, jednego z dwóch konkurentów sieci Billa, której program lojalnościowy opisywałem w dniu wczorajszym.

Zadanie okazało się być proste, gdyż mPreis nie ma programu lojalnościowego, nie stosuje też żadnego narzędzia, które miałoby utrzymać lojalność nabywców (może poza takim, że do najbliższego sklepu jest 10 km). Za to wizyta w mPreis zaowocowała ciekawymi doświadczeniami z zakresu promocji sprzedaży, które obfitowały na półkach, promując produkty FMCG z rozmaitych kategorii.

Z generalnego punktu widzenia należy zauważyć, iż wiodącą nagrodą w on-packowych loteriach i konkursach promocyjnych, na jakie natknąłem się w austriackim mPreis, są samochody (w dalszej kolejności wycieczki oraz przeróżne formy złota (biżuteria, sztabki, imitacje produktu).

Samochód sprzedaje (także w Austrii) - Tomasz MakarukNajciekawszą moim zdaniem propozycję oferuje Kellogg’s, który za zakup płatków Crunchy Nut umożliwia udział w konkursie organizowanym pod hasłem „Crunchy Nut Sunshine-Tour 2011”, w której do wygrania jest „Original VW-Bus” czyli stylowy „ogórek” Volkswagena. Oryginalny koncept, składający hołd kultowej pozycji niemieckiej myśli motoryzacyjnej, tu pomalowanemu w barwy płatków Crunchy Nut i obrandowanemu Kellogs’em. Całość komunikowana na https://www.crunchynut-sunshinetour.de/ z mocną odsłoną na Facebooku. Co szczególnie ciekawe opakowanie jest dwujęzyczne – niemiecko-francuskie, co zastanawia zwłaszcza w świetle oferowanej nagrody.

Knorr w promocji „Die Besten testen und gewinnen” oferuje do wygrania jednego Smarta (hybryd drive – co zapewne ma namSamochód sprzedaje (także w Austrii) - Tomasz Makaruk przypomnieć o ekologicznych heritage’u produktów). Konceptu dopełniają 333 nagrody po 100 Euro. Ponieważ promocja ma charakter off-pack, zaś komunikacja prowadzona jest za pośrednictwem promocyjnych standów oraz ulotek, konsumenci chcąc wziąć udział w loterii, muszą kupić 5 (pięć!) produktów Knorra oraz załączyć paragon kasowy, zaznaczając odpowiednie pozycje (czego nie robi się dla Smarta …. ). Ułatwieniem jest ulotka A5 mająca charakter koperty na paragony zaadresowana (z koniecznością naklejenia znaczka).

Samochód sprzedaje (także w Austrii) - Tomasz MakarukRauch, producent soków Happy Day, od kilku lat wykorzystuje koncept promocyjny „Vitamin Cup” bazujący na idei promocji  narciarstwa zjazdowego. W tym roku dodatkowo uzupełnia go akcją promocyjną z nagrodą w postaci BMW X1. Co ciekawe na opakowaniu nie podano zasad promocji, jedynie odsyłając na stronę www.galtuer.com oraz www.silvapark.at oraz www.rauch.cc. Na pierwszych dwóch stronach nie ma słowa o promocji, zaś na stronie marki znajdujemy opis mechaniki: „Gewinnen Sie Skiurlaube und einen BMW X1”  oraz wyjaśnienie, gdzie szukać i jak rejestrować unikatowe kody z promocyjnych opakowań.

Ennstal Milch KG, lokalny producent serów marki Sirius, 100-lecie marki celebruje akcją promocyjną, w której do wygania jest VWSamochód sprzedaje (także w Austrii) - Tomasz MakarukPolo oraz 99 „Weichkasemesser-Sets”. Próg wejścia do loterii ustawiono na poziomie 9 punktów, które uczestnik powinien zebrać z promocyjnych opakowań oraz wysłać  do organizatora (na opakowaniu 100 g nadrukowano „1 treue punkt”).

Finalnie akcję promocyjną, w której do wygrania jest samochód Suzuki Swift, zorganizował producent jogurtów marki Salzburger Land. Akcja ma charakter collectora, w ramach której uczestnicy wysyłają zgłoszenia w postaci symboli bańki mleka z promocyjnych opakowań, zaś poza samochodem oferowane są  tygodniowe ski-passy o wartości 10 Euro.

Z promocji oferujących inne nagrody niż samochody na szczególną uwagę zasługuje akcja instant win ciastek Bahlsenna „GewinnenSamochód sprzedaje (także w Austrii) - Tomasz Makaruk Sie Messino Gold” oraz fenomenalnie prosty i skuteczny koncept promocji sześciopaku Heinekena pod hasłem „Jets mit gratis in-ear headphones”, do którego gratis oferowane są słuchawki do iPhone’a. Całość komunikowana pod hasłem „Sounds like Heineken” co wpisuje się w pozycjonowanie marki. Same słuchawki ze starannością zakończone poduszeczkami w kształcie kapsli Heinekena.

W pozostałych akcjach, na których opisywanie szkoda wirtualnej przestrzeni oferowane są „Exklusive Backstage Tickets”, czapki, urlop na Peloponnesie w 4 gwiazdkowym hotelu, zestawy do sałatek marki WMF, 4 Traum Urlaube am Gardasee oraz vouchery na gratisowe „Pixum Fotobuch” – czego to agencje nie wymyślą 😉

www.i360.com.pl

www.wczesniak.pl

1

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *