Rozpoczynamy współpracę z Let’s Talk Loyalty - Tomasz Makaruk

Rozpoczynamy współpracę z Let’s Talk Loyalty

Rok 2022 r. rozpoczynamy w i360 od nawiązania współpracy z Paulą Thomas prowadzącą podcast Let’s Talk Loyalty. W ramach współpracy, co dwa tygodnie publikować będziemy w języku polskim tłumaczenie transkrypcji najciekawszych wywiadów prowadzonych w ramach podcastu.

Let’s Talk Loyalty jest podcastem skierowanym do profesjonalistów marketingu lojalnościowego, którzy specjalizują się w tworzeniu, zarządzaniu oraz optymalizacji działań marketingowych mających na celu budowanie lojalności nabywców. Osób, które z uwagi na intensywność pracy zawodowej nie mają czasu na czytanie prasy branżowej czy udział w szkoleniach. Celem podcastu jest stworzenie społeczności profesjonalistów marketingu lojalnościowego i wzajemna wymiana doświadczeń.

Paula Thomas posiada dyplom MBA, jest Irlandką mieszkającą w Dubaju. Zajmuje się konsultingiem wykorzystując ponad 10 lat doświadczeń w pracy nad programami lojalnościowymi w sektorze telekomunikacji, energii, bankowości oraz linii lotniczych. Nagrania podcastu można słuchać na stronie https://letstalkloyalty.com/ lub najpopularniejszych platformach streamingowych, jak Apple Podcasts czy Spotify.

Rozpoczynamy współpracę z Let’s Talk Loyalty - Tomasz Makaruk

Odsłuchaj zapowiedzi współpracy nagranej przez Paulę Thomas

Pierwszym odcinek, zatytułowany „Programy lojalnościowe w modelu subskrypcyjnym. Nieodzowne narzędzie sukcesu markipoświęcony jest zagadnieniu, które na rynku polskim stanowi relatywnie rzadko stosowany model prowadzenia programów lojalnościowych w modelu subskrypcyjnym.

Odcinek stanowi zapis rozmowy przeprowadzonej z Robbie Kellman Baxter – autorki książek The Membership Economy oraz The Forever Transaction, która pracuje na co dzień, jako konsultant w zakresie modeli subskrypcyjnych na całym świecie. Transkrypcja w języku polskim dostępna jest pod tym linkiem

Główne tezy wywiadu to:

  1. Modele subskrypcyjne, jako technika programu lojalnościowego jest powszechnie stosowana w Stanach Zjednoczonych. Prekursorem działań był Netflix, zaś obecnie akcje te stosowane są nawet przez sieci restauracji szybkiej obsługi, jak Taco Bell, sieciowe piekarnie, jak Panera Bread czy nawet lokalne linie lotnicze, jak Surf Air
  2. Istotą rozwiązania jest traktowanie wszystkich swoich Klientów, jak członków programu lojalnościowego. Z technicznego punktu widzenia rozwiązanie polega na pobieraniu od Klientów stałej comiesięcznej opłaty, w zamian za określone świadczenia organizatora.
  3. Kluczową różnicą pomiędzy gospodarką opartą na modelach subskrypcyjnych, a traktowaniem wszystkich klientów, jak członków programu lojalnościowego jest fakt, iż subskrypcja jest sposobem kształtowania ceny, z której nie wynikają implikacje lojalności ani zaufania, zaś programy oparte na modelu członkostwa są sposobem traktowania swoich klientów przez budowanie społeczności lojalnych nabywców.
  4. Podstawą zbudowania programu lojalnościowego działającego w modelu subskrypcyjnym jest zrozumienie potrzeb swoich Klientów, poznanie ich oraz zdobycie ich zaufania, tak aby dokonywali zakupów z własnej woli nie podyktowanej koniecznością spowodowaną wysoką barierą wyjścia z relacji handlowej.
  5. Najskuteczniejsze modele subskrypcyjne realizowane są w kanałach rynkowych, które nie bazują na pośrednikach handlowych, tam gdzie producent / usługodawca ma bezpośredni kontakt z nabywcą ostatecznym.
  6. Głównym ryzykiem wdrożenia modeli opartych na cenach subskrypcyjnych jest nadwyżka kosztów nad przychodami w okresie bezpłatnego okresu próbnego oferowanego nowym członkom.

 

5

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.