i360 o lojalności w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk

i360 o lojalności w Media Marketing Polska

W najnowszym wydaniu Media Marketing Polska, tj. nr 4 (485) z kwietnia 2020 r. ukazał się artykuł poświęcony programom lojalnościowym zatytułowany „Więcej kart, więcej aplikacji”.
13

Materiał omawia kluczowe wyniki „Monitora Programów Lojalnościowych” – badania, które co roku realizuje ARC Rynek i Opinia. Redakcja zauważa w tekście między innymi, iż:

  • 59% Polaków przyznaje się do korzystania z programów lojalnościowych, 
  • najlepiej oceniane są programy Rossnę! (85%) oraz Klub Rossmann (82%), 
  • najczęściej uzyskiwaną korzyścią z uczestnictwa w programach lojalnościowych jest rabat, 
  • najbardziej dynamicznie rośnie popularność celu charytatywnego jako nagrody (z 4% do 10%), 
  • ponad 40% uczestników programów charakteryzuje się wysokim współczynnikiem aktywności w programach, co oznacza, iż na bieżąco znają swój status i korzystają z oferowanych im przywilejów, 
  • o 12% wobec poprzedniej fali badawczej (czyli 2019 vs 2018 r.) wzrósł odsetek korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych, których penetracja wynosi już 72%.

i360 o lojalności w Media Marketing Polska - Tomasz Makaruk

W dalszej części artykułu autorzy zwracają uwagę, iż najważniejszym zadaniem organizatora jest zapewnienie „wyróżniających benefitów”, czego nie zapewnią „generyczne nagrody rzeczowe”, chyba że dostarczane na preferencyjnych warunkach odbioru. Obecnie zaś rynek lojalności opiera się na:

  • emocjach, które powinny być unikatowe i bezcenne,
  • dopasowaniu oferty do uczestnika na podstawie jego preferencji,
  • łatwości przystąpienia,
  • możliwości wspierania celów społecznie użytecznych,
  • wykorzystaniu technologii (w tym voice- oraz chatbotów opartych na algorytmach AI).

i360 o lojalności w Media Marketing Polska - Tomasz MakarukOdczarowując rzeczywistość, tego typu materiały tworzone są w taki sposób, iż redakcja wysyła do podmiotów profesjonalnie działających na danym rynku listę pytań, otrzymuje obszerne odpowiedzi mailem, a następnie wybiera jeden czy dwa fragmenty, dodając czyjego są autorstwa.

Koniecznie z podaniem stanowiska i firmy, gdyż wokół tekstu (nieprzypadkowo) nie brakuje reklam zainteresowanych podmiotów. Poniżej załączam pełną treść wypowiedzi udzielonych przez p. Dawida Łuciuka – dyrektora sprzedaży, młodszego partnera i360.

Jak przy tak dużej liczbie programów zachęcić konsumentów do udziału? Jakie rodzaje korzyści są dziś najważniejsze?

W Polsce funkcjonuje ponad 125 programów lojalnościowych skierowanych do nabywców ostatecznych. W i360 na stałe monitorujemy te programy. Organizatorzy zachęcają Konsumentów do udziału w swoim programie lojalnościowym, zaczynając od uproszczonej formy rejestracji, łatwości otrzymywania korzyści z uczestnictwa, proponując przy  tym oczywiście atrakcyjne nagrody.

W raporcie „Monitor Programów Lojalnościowych”  od lat dominującymi korzyściami pożądanymi przez Uczestników w programach lojalnościowych jest możliwość uzyskania natychmiastowej korzyści, jaką jest rabat, zniżka na zakup produktów lub usług wraz z możliwością zapłacenia punktami za zakupy. Najchętniej wybieranymi nagrodami są rabaty oraz vouchery, naliczane automatycznie podczas transakcji, bez konieczności angażowania uczestników.

 Jak usprawnić proces rejestracji w programie i obsługi programu, na ile technologia w tym pomaga?

Proces rejestracji i obsługi programu z pewnością usprawnią nowe technologie, które to coraz częściej pojawiają się na rynku programów lojalnościowych i są wykorzystywane przez znane marki. Dobrym przykładem będzie program Club Apparel, który jest wiodącym programem lojalnościowym na Półwyspie Arabskim.

Oparty jest na technologii NFC, która wykorzystywana jest właśnie do rejestracji w programie. Zapraszam na naszego bloga firmowe i360 https://www.marketingbusinessblog.pl/, gdzie dzielimy się wiedzą z rynku programów i wykorzystywanych technologii.

W ostatnich dwóch latach mieliśmy wysyp programów w branży retail. Czy ten trend będzie utrzymany, jakie inne branże będą aktywne?

Tak, i360 od ponad 3 lat obsługuje program VISA Oferty, który w swojej mechanice  jest Programem moneybackowym. Obserwujemy, iż retailerzy coraz chętniej przyjmują zaproszenie do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu.

Z roku na rok rośnie ich świadomość, iż udział w atrakcyjnym programie lojalnościowym, za którym stoi międzynarodowa marka i ciekawa oferta dla konsumentów, przekłada się na wzrost obrotów i pozyskanie nowych nabywców. Uważnie przyglądamy się temu segmentowi rynku, gdyż w nim widzimy największy potencjał do rozwoju.

Jakie nowe technologie mogą wywrzeć wpływ na rozwój rynku programów lojalnościowych?

Nowe technologie będą miały znaczący wpływ na rozwój rynku programów lojalnościowych. Już teraz widzimy, jak marki przenoszą swoje programy lojalnościowych do aplikacji mobilnych, trend widoczny jest nie tylko w kanale B2C, ale również w B2B, gdzie i360 odpowiada za wdrożenie takich rozwiązań dla swoich Klientów. Technologie pozwolą Konsumentom na aktywne korzystanie z samego programu lojalnościowego.

13

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *