Tomasz Makaruk

Vorteils Billa Club. Program lojalnościowy sieci Billa w Austrii

Inspiracja kontynuacji  wątku lojalności po austriacku rozpoczętego wczoraj tutaj http://www.marketingbusinessblog.pl/unterhaltung-technik-czyli-lojalnosc-po-austriacku/ przyszła podczas popołudniowych zakupów w liczącym około 500 domostw mieście, w którym jednym z ważniejszych punktów handlowych jest supermarket (z punktu widzenia powierzchni i zakresu oferty produktowej) i dyskont (z punktu widzenia polityki cenowej) sieci Billa. Zostawszy odpytanym przy kasie na okoliczność przyczyn nie posiadania jeszcze karty członkowskiej programu lojalnościowego Vorteils Billa Club, chciałem przybliżyć jego zasady.

Lektura broszury oraz strony internetowej skłania do wniosku, iż główną korzyścią uczestnictwa w tym programie lojalnościowym są personalizowane oferty promocyjne drukowane na paragonie kasowym, przekazywane uczestnikom podczas płacenia za zakupy, których redempcja następuje na podstawie nadrukowanego na paragonie kodu kreskowego. Oferta promocyjna ważna jest podczas kolejnych zakupów.  Przykładem dedykowanej promocji jest zilustrowany na stronie internetowej programu bon 1+1 gratis, „Normalpreis 3.29. Mit bon 2 Packungen 3.29”.

Ponieważ program nie oferuje nagród rzeczowych, nie ma potrzeby drukowania katalogów nagród, co generuje spore oszczędności. Być może dzięki temu, na standzie za kasami eksponowane są dwa różne rodzaje ulotek, obie w tej samej konwencji kolorystyczno-kreatywnej, lecz wykorzystujące zupełnie różne (niespójne?) zdjęcia. W pierwszej z ulotek jest to zdjęcie truskawek (co nawiązuje do visuala karty klubowej), w drugiej zaś zdjęcie  trzech par stóp pod kocem (co nawiązuje – choć niebezpośrednio-  do tagline’u Da muss Man finfach dabei sein. Der BILLA Vorteils-Club und was Sie davon haben). Na obu ulotkach widnieje wspólne hasło „Vorteile, Vorteile Und noch mehr Vorteile”.

Ulotki komunikują dodatkowe korzyści płynące z członkostwa w tym między innymi prenumeratę e-mail oraz SMS newslettera, dodatkowe rabaty , np. z okazji urodzin czy w biurze podróży Billa Reisen, gwarancję najniższej ceny (komunikowaną, jako zwrot różnicy ceny towaru, w przypadku gdyby członek Klubu kupił taki sam produkt taniej w konkurencyjnej sieci), magazyn Billa 4kids oraz przepisy kulinarne.  Karta Klubu Billa bazuje na zdjęciu truskawki (kolorystycznie nawiązując do przewodniego koloru ulotek) zaś kontakt z organizatorem możliwy jest za pomocą infolinii (czynnej od poniedziałku do soboty), kontaktu e-mail oraz strony WWW www.billa.at/vorteilsclub.  Uwagę zwraca także aplikacja mobilna na iPhona oraz iPada.

Jutro czas na podglądanie technik lojalnościowych w konkurencyjnych sieciach mPreis oraz SPAR w okolicy.

dr Tomasz Makaruk

www.i360.com.pl

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie

Dzień dobry. Nazywam się Tomasz Makaruk, z wykształcenia jestem ekonomistą. Na blogu opisuję najciekawsze i najtrudniejsze zagadnienia, z jakimi spotykam się na co dzień tworząc i prowadząc programy lojalnościowe oraz loterie promocyjne i audioteksowe. Dzielę się wyłącznie konkretną, pogłębioną analizą, która ufam będzie Państwu przydatna w pracy zawodowej.

Chcesz wiedzieć więcej o mnie?

0

Newsletter

Dołącz już dziś do grona 4.8 tysiąca stałych czytelników bloga. Co miesiąc otrzymasz podsumowanie publikacji. Żadnych reklam. Sam ich nie toleruję na skrzynce email. Wyłącznie branżowa wysokospecjalistyczna wiedza, dla osób zawodowo zajmujących się lojalnością i promocjami sprzedaży. Dla wszystkich, którzy podzielą się swoim adresem email przygotowałem niedostępny publicznie ebook zatytułowany „Check lista – jak zorganizować loterię nie zapominając o żadnym z obowiązków wymaganych przez prawo i zdrowy rozsądek”.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów otrzymywania newslettera z bloga marketingbusinessblog.pl

Administratorem danych osobowych jest i360 Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 85/87 lok 8, 90-057 Łódź. Zebrane dane osobowe będą przetwarzane w związku z pytaniem przesłanym w powyższym formularzu oraz marketing bezpośredni produktów i usług własnych administratora. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. Posiadają Państwo także prawo do uzyskania kopii danych i ich przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego lub profilowanie przez Administratora Państwa danych osobowych. Sprzeciw mogą Państwo zgłosić w dogodny dla siebie sposób, w szczególności poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: recepcja@i360.com.pl lub listownie na adres i360 Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 85/87 lok 8, 90-057 Łódź. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Dane osobowe przechowywane będą przez Administratora przez okres 5 lat. Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Pani Anna Serafin
e-mail: anna.serafin@i360.com.pl

0