Skanowanie faktur i paragonów w i360 Loyalty Platform. Wykorzystanie w programach motywacyjnych B2B - Tomasz Makaruk

Skanowanie faktur i paragonów w i360 Loyalty Platform. Wykorzystanie w programach motywacyjnych B2B

Po wielu miesiącach testów, i360 proponuje swoim Klientom nową funkcjonalność naliczania znaków legitymacyjnych (np. punktów) na konta uczestników programów motywacyjnych B2B na podstawie skanów lub zdjęć faktur przesyłanych przez uczestników tych programów, działających w oparciu o platformę i360 Loyalty Platform…
4

Po wielu miesiącach testów, i360 proponuje swoim Klientom nową funkcjonalność naliczania znaków legitymacyjnych (np. punktów) na konta uczestników programów motywacyjnych B2B na podstawie skanów lub zdjęć faktur przesyłanych przez uczestników tych programów, działających w oparciu o platformę i360 Loyalty Platform. Oznacza to, iż ani uczestnik, ani zespół obsługi Klienta, nie musi już ręcznie digitalizować faktur, aby otrzymać naliczenia punktów, które są przepustką do nagrody.

Jakie są korzyści dla uczestnika?

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, opartych o sztuczną inteligencję, które pozwalają zautomatyzować proces wprowadzania faktur do systemu informatycznego przez odczytywanie danych z obrazów dokumentów, sam proces uczestnictwa w programie został znacząco uproszczony. Działanie takie prowadzi do wzrostu poziomu zadowolenia uczestników oraz możliwości przeznaczenia czasu, dotychczas poświęcanego na przesyłanie dowodów zakupu drogą pocztową lub wpisywania danych na stronach WWW, na edukację, grywalizację oraz zaangażowanie emocjonalne w programie motywacyjnym.

Jak działa system?

Uczestnik programu motywacyjnego robi zdjęcie lub skan faktury, którą chce zgłosić do programu, jako podstawę naliczania faktur. Zdjęcie może być wykonane na przykład przy użyciu telefonu komórkowego. Następnie uczestnik przesyła je na wskazany adres email lub upload’uje na stronie WWW programu, w którym uczestniczy.

Na tym rola uczestnika się kończy. Silnik OCR służący do odczytu danych ze elektronicznych obrazów dokumentów księgowych, pozwala na w pełni automatyczne wprowadzenie danych do i360 Loyalty Platform, czyli autorskiej platformy do obsługi programów lojalnościowych i360, przy użyciu której obsługiwanych jest ponad 20 różnych lojalnościowo motywacyjnych oraz setki akcji krótkookresowych promocji sprzedaży na rynkach Unii Europejskiej, Rosji, Kazachstanu, Serbii i Białorusi.

Proces skanowania i odczytywania
danych z dokumentów księgowych realizowany jest w modelu machine learning, w ramach którego silnik OCR z każdym kolejnym
dokumentem uczy się układu i schematu faktur oraz nazw produktów, których
poprawne odczytanie wraz z jednostkami miary jest głównym wyzwaniem na potrzeby
prawidłowej obsługi programu motywacyjnego. Wykorzystanie sieci neuronowych,
czyli struktur matematycznych i ich programowych modeli przetwarzających obrazy,   zawierających zestawy reguł, pozwala na ciągłe
podnoszenie wskaźnika skutecznie odczytanych faktur. Niezależnie od tego i360
wciąż świadczy usługę digitalizacji ręcznej tych dokumentów, które ze względu
na niską jakość zdjęcia nie zostały rozpoznane przez system. Dzięki temu
odsetek poprawnie przetworzonych dokumentów przekracza 99%.

Jak zabezpieczamy się przed fraudami?

Algorytmy rozpoznawania prób oszustw (np. wielokrotnego zgłaszania tego samego dokumentu księgowego przez różne osoby czy przesyłania zdjęć falsyfikatów oraz dziesiątek innych prób działania mającego na celu otrzymanie punktów w sposób nieuzasadniony regulaminem) skutecznie eliminują działania nieuczciwych uczestników. Rozwiązanie spełnia rygorystyczne wymogi RODO, a także posiada zabezpieczenia wymagane we wdrożonym w i360 systemie bezpieczeństwa informacji normy ISO 27001:2013.

Jakie są korzyści dla organizatorów programów motywacyjnych?

Powyższe rozwiązanie może być stosowane wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości integracji systemów informatycznych dystrybutorów i detalistów z bazą danych aplikacji i360 Loyalty Platform i stanowi alternatywę do realizacji akcji w oparciu o unikatowe kody alfanumeryczne.

Dzięki niemu podmioty, dla których dotychczas jedynym rozwiązaniem była organizacja programu motywacyjnego w oparciu o przesyłane kserokopie faktur, zyskały możliwość realizacji długoterminowych akcji, w ramach których nagradzani są uczestnicy kupujący produkty organizatora.

Dodatkowo bardzo ważną funkcjonalnością, płynącą wprost z faktu posiadania cyfrowej wersji dokumentów księgowych nadesłanych przez uczestników jest możliwość raportowania w czasie rzeczywistym danych na temat algorytmów połączeń nabywców ostatecznych, detalistów, hurtowników oraz dystrybutorów – czyli dzielenia się z Klientami cenną wiedzą o strukturze dystrybucji. Finalnie krótki czas wdrożenia oraz niemal natychmiastowy dostęp do danych zawartych w dokumentach księgowych nadsyłanych przez uczestników decyduje o popularności rozwiązania zaproponowanego przez i360.

4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *