Tomasz Makaruk

Programy lojalnościowe aptek

W „Dzienniku Gazecie Prawnej” z dnia 25 stycznia br , nr 17 (3155) ukazał się ciekawy artykuł zatytułowany „Program lojalnościowy nie jest reklamą” autorstwa p. Marcina Flaka, radcy prawnego z kancelarii DFL Legal. Materiał napisany jest, jako komentarz do przepisów ustawy z 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. nr 122 poz. 696) oraz Ustawy z dnia 6 września 2001 Prawo farmaceutyczne (D. U. z 2008 nr 45 poz. 271 z późn. zm.). W jednym z kluczowych fragmentów artykułu, autor pisze „(…) jednym z bardziej kontrowersyjnych zagadnień w kontekście zakazu reklamy aptek są tzw. programy lojalnościowe. Chociaż celem takich działań jest zachęcenie pacjentów do z korzystania z oferty danej apteki, to nie można ich traktować, jako formy reklamy. Programy lojalnościowe należy traktować należy traktować, jako bardziej rozbudowany element oferty cenowej przedsiębiorcy aptecznego, obejmujący rabaty lub premie rzeczowe, premiujący wielokrotne dokonywanie transakcji. (…) tylko do produktów refundowanych wprowadzono zakaz stosowania programów lojalnościowych i innych form zachęty (art. 49 ust 3 ustawy o refundacji).” Autor konkluduje, iż zabroniona byłaby reklama aptecznego programu lojalnościowego, ale nie samo jego prowadzenie (w zakresie nieodnoszącym się do leków refundowanych). Pełna treść materiału dostępna jest w Dzienniku Gazecie Prawnej.

 

dr Tomasz Makaruk

Prezes Zarządu i360

www.i360.com.pl

0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie

Dzień dobry. Nazywam się Tomasz Makaruk, z wykształcenia jestem ekonomistą. Na blogu opisuję najciekawsze i najtrudniejsze zagadnienia, z jakimi spotykam się na co dzień tworząc i prowadząc programy lojalnościowe oraz loterie promocyjne i audioteksowe. Dzielę się wyłącznie konkretną, pogłębioną analizą, która ufam będzie Państwu przydatna w pracy zawodowej.

Chcesz wiedzieć więcej o mnie?

0

Newsletter

Dołącz już dziś do grona 4.8 tysiąca stałych czytelników bloga. Co miesiąc otrzymasz podsumowanie publikacji. Żadnych reklam. Sam ich nie toleruję na skrzynce email. Wyłącznie branżowa wysokospecjalistyczna wiedza, dla osób zawodowo zajmujących się lojalnością i promocjami sprzedaży. Dla wszystkich, którzy podzielą się swoim adresem email przygotowałem niedostępny publicznie ebook zatytułowany „Check lista – jak zorganizować loterię nie zapominając o żadnym z obowiązków wymaganych przez prawo i zdrowy rozsądek”.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów otrzymywania newslettera z bloga marketingbusinessblog.pl

Administratorem danych osobowych jest i360 Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 85/87 lok 8, 90-057 Łódź. Zebrane dane osobowe będą przetwarzane w związku z pytaniem przesłanym w powyższym formularzu oraz marketing bezpośredni produktów i usług własnych administratora. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. Posiadają Państwo także prawo do uzyskania kopii danych i ich przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego lub profilowanie przez Administratora Państwa danych osobowych. Sprzeciw mogą Państwo zgłosić w dogodny dla siebie sposób, w szczególności poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: recepcja@i360.com.pl lub listownie na adres i360 Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 85/87 lok 8, 90-057 Łódź. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Dane osobowe przechowywane będą przez Administratora przez okres 5 lat. Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Pani Anna Serafin
e-mail: anna.serafin@i360.com.pl

0