Tomasz Makaruk

CEE Customer Loyalty Summit. Kraków, 20-21.04.2017 r.

Tomasz_Makaruk_3_800Już piąty rok z rzędu miałem przyjemność prowadzić największą konferencję lojalnościową w naszej części Europy, która w tym roku zgromadziła ponad 240 delegatów reprezentujących zarówno dostawców usług, jak i organizatorów/fundatorów programów lojalnościowych B2B oraz B2C ze wszystkich najważniejszych segmentów rynku. Spośród wszystkich wystąpień podczas sesji plenarnych oraz tych, które dedykowane były konkretnym segmentom rynku (przez większą część wydarzenia kongres prowadzony jest w 4 równoległych ścieżkach: retail, churn&retention in services, FMCG, inspirations&innovations), największe wrażenie zrobiły na mnie prezentacje pani Anny Heimberger, Head of Marketing, Branding and Activation z Makro Cash & Carry oraz pana Grzegorza Suszko, CRM Directora z polskiego oddziału Mastercard Europe. Ich profesjonalizm przygotowania, połączony z ekspresyjną formą wystąpienia, a przede wszystkim poświęcony dwóm historiom sukcesu z rynku polskiego, popartych mnóstwem twardych danych i bogato ilustrowanych, w tym z uwzględnieniem technik wideo, pozwalał na opuszczenie Krakowa w poczuciu dobrze zainwestowanego czasu.

Główne trendy, które przebijały się z większości prezentacji, dotyczą:

  1. globalizacji rynku lojalnościowego oraz transferu wiedzy pomiędzy poszczególnymi państwami, w których działają organizatorzy;
  2. upowszechnienia zastosowania rozwiązań mobilnych wypierających tradycyjne metody identyfikacji w programach, przy zachowaniu jednakże dużego znaczenia na rynku polskim papierowych kuponów rabatowych;
  3. wzrostu znaczenia pomiarów skuteczności i efektywności prowadzonych działań jako głównego czynnika decyzyjnego o kierunku inwestycji budżetów dedykowanych budowaniu relacji z konsumentami i pośrednikami handlowymi;
  4. integracji działań skierowanych do pokolenia millenialsów oraz coraz częstsze dostrzeganie pokolenia Z, dysponującego środkami swoich rodziców i opiekunów prawnych. Nie sposób oprzeć się wrażeniu, iż twierdzenie, że strategie „omnichannel” i „digital” realizowane osobno powinny być zastąpione przez zintegrowane strategie skierowane do pokolenia Y, przed 10 laty wybrzmiewało jako „nastanie ery zintegrowanej komunikacji i upadek podziału ATL/BTL”;
  5. dostrzegania znaczenia partnerstw i korzyści z nich płynących przy równoczesnej świadomości barier w zakresie stworzenia „klasycznego” programu multipartnerskiego, jakie narosły wskutek działań programu Payback przez ostatnie lata na rodzimym rynku;
  6. personalizacji komunikacji w programach lojalnościowych jako podstawowego czynnika wpływającego na wzrost ich skuteczności.

Poza solidną dawką wiedzy Customer Loyalty Summit to okazja do odświeżenia i zawarcia wielu nowych znajomości i kontaktów handlowych. Uczciwie będzie powiedzieć, iż korzyści pozwalają zapomnieć o długich kolejkach do stoisk z posiłkami (dwa na 240 osób), zaś lokalizacja wydarzenia w nowo wybudowanym hotelu Double Tree by Hilton jest definitywnie lepszym rozwiązaniem wobec dotychczasowego Holiday Inn.

1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie

Dzień dobry. Nazywam się Tomasz Makaruk, z wykształcenia jestem ekonomistą. Na blogu opisuję najciekawsze i najtrudniejsze zagadnienia, z jakimi spotykam się na co dzień tworząc i prowadząc programy lojalnościowe oraz loterie promocyjne i audioteksowe. Dzielę się wyłącznie konkretną, pogłębioną analizą, która ufam będzie Państwu przydatna w pracy zawodowej.

Chcesz wiedzieć więcej o mnie?

1

Newsletter

Dołącz już dziś do grona 4.8 tysiąca stałych czytelników bloga. Co miesiąc otrzymasz podsumowanie publikacji. Żadnych reklam. Sam ich nie toleruję na skrzynce email. Wyłącznie branżowa wysokospecjalistyczna wiedza, dla osób zawodowo zajmujących się lojalnością i promocjami sprzedaży. Dla wszystkich, którzy podzielą się swoim adresem email przygotowałem niedostępny publicznie ebook zatytułowany „Check lista – jak zorganizować loterię nie zapominając o żadnym z obowiązków wymaganych przez prawo i zdrowy rozsądek”.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów otrzymywania newslettera z bloga marketingbusinessblog.pl

Administratorem danych osobowych jest i360 Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 85/87 lok 8, 90-057 Łódź. Zebrane dane osobowe będą przetwarzane w związku z pytaniem przesłanym w powyższym formularzu oraz marketing bezpośredni produktów i usług własnych administratora. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. Posiadają Państwo także prawo do uzyskania kopii danych i ich przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych na potrzeby marketingu bezpośredniego lub profilowanie przez Administratora Państwa danych osobowych. Sprzeciw mogą Państwo zgłosić w dogodny dla siebie sposób, w szczególności poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: recepcja@i360.com.pl lub listownie na adres i360 Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 85/87 lok 8, 90-057 Łódź. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO. Podanie danych jest dobrowolne jednak niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Dane osobowe przechowywane będą przez Administratora przez okres 5 lat. Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Pani Anna Serafin
e-mail: anna.serafin@i360.com.pl

1