Tomasz Makaruk

10 lat bloga o programach lojalnościowych

Minęło 10 lat odkąd w 2010 r. rozpocząłem pisanie bloga poświęconego szeroko pojętym zagadnieniom programów lojalnościowych, a także promocji sprzedaży…
14

…W tym czasie opublikowane zostało ponad 100 tekstów zgodnych z misją bloga, która brzmi „Z codziennej praktyki zaczerpnięte”. Dziękuję wszystkim z Państwa, którzy poświęcają swój czas na lekturę, komentują, dyskutują na temat publikowanych treści w bezpośrednich rozmowach telefonicznych, a przede wszystkim motywują do dzielenia się doświadczeniami.

Cele bloga

Gdy zastanawiałem się nad tym, czy warto poświęcać czas na taką formę dzielenia się doświadczeniami,  zdałem sobie sprawę, iż z każdym kolejnym dniem pracy zawodowej lepiej rozumiem, jak istotna jest konieczność skoncentrowania podejmowanych działań wyłącznie na tych, które mają bezpośredni wpływ na budowanie wiedzy, majątku i relacji.  W konsekwencji blog pisany jest z perspektywy osobistych zawodowych doświadczeń w czterech obszarach. Oto one:

1/ w swojej codziennej pracy spotykam się z wyzwaniami w zakresie tworzenia, zarządzania, zmian, a także zamykania nieefektywnych programów lojalnościowych. Tym co najcenniejsze, najciekawsze i najtrudniejsze dzielę się ze swoimi czytelnikami;

2/ częste zmiany w otoczeniu prawno-podatkowym mogą zrujnować wysiłek poświęcony na najlepiej nawet prowadzony projekt. Dlatego w cyklach dziennych monitoruję zmiany prawne, poświęcając czas na lekturę projektów aktów prawnych na wczesnym etapie legislacyjnym. Dzięki temu jestem przygotowany do zmian, starając się wysłać do czytelników sygnały ostrzegawcze, zawsze gdy zachodzi taka konieczność;

3/ w Polsce istnieje ponad 120 programów lojalnościowych B2C i drugie tyle motywacyjnych B2B. Co roku omawiam najważniejsze zmiany na rynku oraz szczegółowo opisuję tendencje i kierunki w których zmierza świat programów lojalnościowych omawiając także wyniki badań ARC Rynek i Opinia „Monitor programów lojalnościowych” oraz „Monitor promocji”, które trafiają do mnie zanim zostaną dopuszczone do sprzedaży.

4/ z pozoru prosta czynność jak organizacja loterii czy konkursu, z uwagi na wysoki poziom konkurencyjności rynku
 i skomplikowane przepisy nastręcza wielu problemów. Wnioski płynące z doświadczenia organizacji setek konkursów, akcji sprzedaży premiowej, loterii promocyjnych i audioteksowych ugruntowane podczas niejednej kontroli organów skarbowych opisuję na blogu, zwłaszcza w tych przypadkach, gdyż rzeczywistości uda się mnie zadziwić lub zaskoczyć nawet pomimo ponad 20 lat doświadczenia.

Struktura bloga

Blog poświęcony jest na dwie części. Pierwsza poświęcone jest programom lojalnościowym. Druga zaś promocjom sprzedaży. Jego struktura przedstawia się w sposób następujący:

Czytelnicy bloga

Główne fakty na temat czytelnictwa bloga przedstawiają się w sposób następujący:

  • 85% wszystkich czytelników pochodzi z Polski (pozostałe dominujące kraje to USA, Niemcy i Wielka Brytania);
  • 80% to osoby w wieku 25-44 lata;
  • 66% czytelników to kobiety;
  • 70% czytelników odwiedza go na komputerze stacjonarnym lub laptopie;

Co dla mnie szczególnie ważne, to fakt iż 56% czytelników pozyskiwanych jest w sposób określany przez Google Analytics, jako „organic search” czyli blog w naturalny sposób wyszukiwany jest w Google, zaś kolejne 24% odwiedzających wpisuje  adres strony WWW bloga bezpośrednio w wyszukiwarkę.

Spis treści bloga

Poniżej prezentuję spis treści bloga, aby ułatwić dotarcie do najciekawszych artykułów.

Programy lojalnościowe

Najciekawsze z życia wzięte

#Zapytaj i360

http://www.marketingbusinessblog.pl/zapytaj-i360-bezplatne-konsultacje-z-ekspertami-i360-w-zakresie-programow-lojalnosciowych-promocji-i-wsparcia-sprzedazy/

Success story. FMCG. 35 mln zł dodatkowej sprzedaży co rok. Od 7 lat

http://www.marketingbusinessblog.pl/success-story-fmcg-35-mln-zl-dodatkowej-sprzedazy-co-rok-od-7-lat/

i360 na konferencji Loyalty Planet Forum

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-na-konferencji-loyalty-planet-forum/

O lojalności podczas Kongresu Rynku FMCG

http://www.marketingbusinessblog.pl/o-lojalnosci-podczas-kongresu-rynku-fmcg/

Dlaczego warto pracować z agencją lojalnościową posiadającą wdrożoną normę ISO/IEC 27001:2013? Wnioski z audytu TÜV Rheinland w i360

http://www.marketingbusinessblog.pl/dlaczego-warto-pracowac-z-agencja-lojalnosciowa-posiadajaca-wdrozona-norme-iso-iec-270012013-wnioski-z-audytu-tuv-rheinland-w-i360/

10 lat i360

http://www.marketingbusinessblog.pl/monitor-promocji-sprzedazy-2019/

Zakaz umarzania punktów w programach lojalnościowych. Kanada.

http://www.marketingbusinessblog.pl/zakaz-umarzania-punktow-w-programach-lojalnosciowych-kanada/

i360 Diamentem Forbesa 2018 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-diamentem-forbesa-2018-r/

i360 liderem rankingu umiejętności organizacji skutecznych programów lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-liderem-rankingu-umiejetnosci-organizacji-skutecznych-programow-lojalnosciowych/

Program „Zielonomocni” nagrodzony tytułem „The Best B2B Loyalty Scheme”

http://www.marketingbusinessblog.pl/program-zielonomocni-nagrodzony-tytulem-the-best-b2b-loyalty-scheme/

i360 Diamentem Forbesa 2017 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-diamentem-forbesa-2017-r/

i360 Gazelą Biznesu

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-gazela-biznesu/

i360 Sp. z o.o. już piąty rok liderem kategorii „Posiada umiejętność organizacji skutecznych programów lojalnościowych” wg Millward Brown.

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-sp-z-o-o-juz-piaty-rok-liderem-kategorii-posiada-umiejetnosc-organizacji-skutecznych-programow-lojalnosciowych-wg-millward-brown/

ISO/IEC 27001:2013 dla i360 Sp. z o.o.

http://www.marketingbusinessblog.pl/isoiec-270012013-dla-i360-sp-z-o-o/

i360 Super Bohaterem MSP 2014

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-super-bohaterem-msp-2014/

Skrzydła Biznesu dla i360

http://www.marketingbusinessblog.pl/skrzydla-biznesu-dla-i360/

i360 liderem kategorii „Posiada umiejętność organizacji skutecznych programów lojalnościowych”

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-liderem-kategorii-posiada-umiejetnosc-organizacji-skutecznych-programow-lojalnosciowych-2/

Eksperckie porady

Przyczyny organizacji programów motywacyjnych B2B

http://www.marketingbusinessblog.pl/przyczyny-organizacji-programow-motywacyjnych-b2b/

7 kosztownych błędów, które popełnia 8 na 10 organizatorów programów lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/7-kosztownych-bledow-ktore-popelnia-8-na-10-organizatorow-programow-motywacyjnych/

Case studies

Club Apparel. Wiodący program lojalnościowy na Półwyspie Arabskim

http://www.marketingbusinessblog.pl/czy-punkty-przyznawane-za-poza-zakupowe-dzialania-uczestnikow-wplywaja-na-kwalifikacje-programu-lojalnosciowego-jako-sprzedazy-premiowej-2/

SHARE. Multipartnerski program lojalnościowy z UAE.

http://www.marketingbusinessblog.pl/czy-punkty-przyznawane-za-poza-zakupowe-dzialania-uczestnikow-wplywaja-na-kwalifikacje-programu-lojalnosciowego-jako-sprzedazy-premiowej-2/

Program lojalnościowy Grupy Amax. Wzorcowe wykorzystanie synergii oferty lokalnego przedsiębiorstwa.

http://www.marketingbusinessblog.pl/program-lojalnosciowy-grupy-amax-wzorcowe-wykorzystanie-synergii-oferty-lokalnego-przedsiebiorstwa/

Święty Graal programów lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/swiety-graal-programow-lojalnosciowych/

Kolejne zamknięte programy lojalnościowe. Uruchomienie Żappki

http://www.marketingbusinessblog.pl/kolejne-zamkniete-programy-lojalnosciowe-uruchomienie-zappki/

Poupa Mais – czyli lojalność po portugalsku

http://www.marketingbusinessblog.pl/poupa-mais-czyli-lojalnosc-po-portugalsku/

Programy lojalnościowe sieci handlowych w USA. Doświadczenia z X.2018 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/programy-lojalnosciowe-sieci-handlowych-w-usa-doswiadczenia-z-x-2018-r/

Porażka programu koalicyjnego Plenti w USA

http://www.marketingbusinessblog.pl/porazka-programu-koalicyjnego-plenti-w-usa/

ING ogłasza zamknięcie programu lojalnościowego Bankujesz Kupujesz

http://www.marketingbusinessblog.pl/ing-oglasza-zamkniecie-programu-lojalnosciowego-bankujesz-kupujesz/

Loterie wspierające programy lojalnościowe

http://www.marketingbusinessblog.pl/loterie-wspierajace-programy-lojalnosciowe/

Multipartnerski program B2B „Elektroklub”

http://www.marketingbusinessblog.pl/multipartnerski-program-b2b-elektroklub/

Vorteils Billa Club. Program lojalnościowy sieci Billa w Austrii

http://www.marketingbusinessblog.pl/vorteils-billa-club-program-lojalnosciowy-sieci-billa-w-austrii/

Unterhaltung & Technik – czyli lojalność po austriacku

http://www.marketingbusinessblog.pl/unterhaltung-technik-czyli-lojalnosc-po-austriacku/

Prawo i podatki

Czy punkty przyznawane za poza zakupowe działania uczestników wpływają na kwalifikację programu lojalnościowego, jako sprzedaży premiowej?

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-o-lojalnosci-w-media-i-marketing-polska/

Modele podatkowe w programach lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/modelepodatkowe/

Komentarze do badań rynkowych

Wszystko na telefon. Wnioski z badania „Monitor Programów Lojalnościowych”

http://www.marketingbusinessblog.pl/wszystko-na-telefon-wnioski-z-badania-monitor-programow-lojalnosciowych/

Najważniejsze zmiany na rynku programów na przełomie 2018/2019 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/najwazniejsze-zmiany-na-rynku-programow-na-przelomie-2018-2019-r/

Rynek programów lojalnościowych 2018

http://www.marketingbusinessblog.pl/rynek-programow-lojalnosciowych-2018/

Tendencje zmian na rynku programów lojalnościowych 2017/2016

http://www.marketingbusinessblog.pl/tendencje-zmian-na-rynku-programow-lojalnosciowych-2017-2016/

Komentarz do wyników IV fali Monitora Programów Lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-wynikow-iv-fali-monitora-programow-lojalnosciowych/

Tendencje zmian na rynku programów lojalnościowych 2015/2016

http://www.marketingbusinessblog.pl/tendencje-zmian-na-rynku-programow-lojalnosciowych-20152016/

12 miesięcy na rynku programów lojalnościowych B2C w Polsce

http://www.marketingbusinessblog.pl/12-miesiecy-na-rynku-programow-lojalnosciowych-b2c-w-polsce/

Komentarz do wyników III fali Monitora Programów Lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-wynikow-iii-fali-monitora-programow-lojalnosciowych/

Komentarz do wyników II fali Monitora Programów Lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-wynikow-ii-fali-monitora-programow-lojalnosciowych/

Tendencje i kierunki rozwoju rynku programów lojalnościowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/tendencje-i-kierunki-rozwoju-rynku-programow-lojalnosciowych/

Konferencje i kongresy poświęcone lojalności

i360 na 7th Enhancing Customer Loyalty and Retention Summit

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-na-7th-enhancing-customer-loyalty-and-retention-summit/

CEE Customer Loyalty Summit. Kraków, 20-21.04.2017 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/cee-customer-loyalty-summit-krakow-2017/

RELACJA Z LOYALTY EXPO 2017

http://www.marketingbusinessblog.pl/relacja-z-loyalty-expo-2017/

Lojalność the Cracow Way, czyli VII CEE Customer Loyalty Summit + The Loyalty Awards

http://www.marketingbusinessblog.pl/lojalnosc-the-cracow-way-czyli-vii-cee-customer-loyalty-summit-the-loyalty-awards/

Podsumowanie VI Customer Loyalty Summit 2015 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/podsumowanie-vi-customer-loyalty-summit-2015-r/

Loyalty Awards

http://www.marketingbusinessblog.pl/loyalty-awards/

Sorry honey, the champagne is not for you. We are already married

http://www.marketingbusinessblog.pl/sorry-honey-the-champagne-is-not-for-you-we-are-already-married/

IV Poland & CEE Customer Loyalty Summit

http://www.marketingbusinessblog.pl/iv-poland-cee-customer-loyalty-summit/

Relacja z III Poland & CEE Customer Loyalty Summit

http://www.marketingbusinessblog.pl/relacja-z-iii-poland-cee-customer-loyalty-summit/

Narzędzia usprawniające pracę

Elektroniczny obieg umów

http://www.marketingbusinessblog.pl/elektroniczny-obieg-umow/

Współczynnik incentywizacji – miara atrakcyjności programu lojalnościowego

http://www.marketingbusinessblog.pl/wspolczynnik-incentywizacji-miara-atrakcyjnosci-programu-lojalnosciowego/

Skanowanie faktur i paragonów w i360 Loyalty Platform. Wykorzystanie w programach motywacyjnych B2B

http://www.marketingbusinessblog.pl/skanowanie-faktur-i-paragonow-w-i360-loyalty-platform/

i360 Loyalty Software

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-loyalty-software/

 

Publikacje mediowe

Raport Programy lojalnościowe 2020 r. w Marketer+

http://www.marketingbusinessblog.pl/raport-programy-lojalnosciowe-2020-r-w-marketer/

i360 o lojalności w Media Marketing Polska

http://www.marketingbusinessblog.pl/i360-o-lojalnosci-w-media-marketing-polska/

O programach lojalnościowych w Media i Marketing Polska

http://www.marketingbusinessblog.pl/o-programach-lojalnosciowych-w-media-i-marketing-polska/

Gotówka to nie wszystko. O programach motywacyjnych B2B w M&MP

http://www.marketingbusinessblog.pl/gotowka-to-nie-wszystko-o-programach-motywacyjnych-b2b-w-mmp/

Niewidzialny program lojalnościowy. Polemika.

http://www.marketingbusinessblog.pl/niewidzialny-program-lojalnosciowy-polemika/

Grywalizacja w programach motywacyjnych B2B

http://www.marketingbusinessblog.pl/grywalizacja-w-programach-motywacyjnych-b2b/

Dziennik Gazeta Prawna o i360

http://www.marketingbusinessblog.pl/dziennik-gazeta-prawna-o-i360-sp-z-o-o/

Kryzys programów lojalnościowych?

http://www.marketingbusinessblog.pl/kryzys-programow-lojalnosciowych/

Czy „connected consumer” to „loyal consumer”…?

http://www.marketingbusinessblog.pl/czy-connected-consumer-to-loyal-consumer/

Zyskowna lojalność branży fitness

http://www.marketingbusinessblog.pl/zyskowna-lojalnosc-branzy-fitness/

Wiedza o kliencie – głos specjalistów o jej roli w budowaniu lojalności. Artykuł w „Marketing przy kawie”

http://www.marketingbusinessblog.pl/wiedza-o-kliencie-glos-ekspertow-o-jej-roli-w-budowaniu-lojalnosci-artykul-w-marketing-przy-kawie/

Żyć programem

http://www.marketingbusinessblog.pl/zyc-programem/

Jak zatrzymać Klienta. Outsourcing Magazine.

http://www.marketingbusinessblog.pl/jak-zatrzymac-klienta/

Czy programy pieczątkowe będą trwały wiecznie?

http://www.marketingbusinessblog.pl/czy-programy-pieczatkowe-beda-trwaly-wiecznie/

Promocje sprzedaży

Najciekawsze z życia wzięte

Konkurs lub loteria na Facebooku. O co musi zadbać organizator?

http://www.marketingbusinessblog.pl/konkurs-lub-loteria-na-facebooku-o-co-musi-zadbac-organizator-ciekawy-tekst-z-portalu-prawokonsumenckie-pl/

„Gracze”, czyli zawodowi uczestnicy akcji promocyjnych

http://www.marketingbusinessblog.pl/gracze-zawodowi-uczestnicy-akcji-promocyjnych/

„Rozmowy z pracodawcą” – wywiad dla Biura Karier UwB

http://www.marketingbusinessblog.pl/rozmowy-z-pracodawca-wywiad-dla-biura-karier-uwb/

Kontrola Służby Celnej – doświadczenia i wnioski

http://www.marketingbusinessblog.pl/kontrola-sluzby-celnej-doswiadczenia-i-wnioski/

 

Eksperckie porady

Check lista loterii promocyjnej

http://www.marketingbusinessblog.pl/check-lista-loterii-promocyjnej/

Jak nieświadomie zorganizować loterię i co za to grozi?

http://www.marketingbusinessblog.pl/jak-nieswiadomie-zorganizowac-loterie-i-co-za-to-grozi/

Promocyjne opakowania. Niezbędne informacje w loteriach, konkursach i sprzedaży premiowej

http://www.marketingbusinessblog.pl/promocyjne-opakowania-niezbedne-informacje-w-loteriach-konkursach-i-sprzedazy-premiowej/

Akcja typu „1000 pierwszych zgłoszeń dokonanych przez WWW wygrywa” nie jest loterią

http://www.marketingbusinessblog.pl/akcja-typu-1000-pierwszych-zgloszen-dokonanych-przez-www-wygrywa-nie-jest-loteria/

Losowanie podczas imprez sportowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/losowanie-podczas-imprez-sportowych/

Loterie i konkursy

http://www.marketingbusinessblog.pl/loterie-i-konkursy/

Promocja typu „najszybsza poprawna odpowiedź udzielona SMS-em wygrywa” jest loterią audioteksową!

http://www.marketingbusinessblog.pl/promocja-typu-najszybsza-poprawna-odpowiedz-udzielona-sms-em-wygrywa-jest-loteria-audioteksowa/

 

Case studies

Jak to robią w Dubaju? Przegląd promocji sprzedaży 2014 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/jak-to-robia-w-dubaju-przeglad-promocji-sprzedazy-2014-r/

Wyróżnienie w VIII edycji Golden Arrow

http://www.marketingbusinessblog.pl/wyroznienie-w-viii-edycji-golden-arrow/

Samochód sprzedaje (także w Austrii)

http://www.marketingbusinessblog.pl/samochod-sprzedaje-takze-w-austrii/

Wszyscy kochamy Fiata 500

http://www.marketingbusinessblog.pl/wszyscy-kochamy-fiata-500/

Prawo i podatki

Klauzule abuzywne w regulaminie gry hazardowej

http://www.marketingbusinessblog.pl/klauzule-abuzywne-w-regulaminie-gry-hazardowej/

Tryb zgłaszania roszczeń uczestników gier hazardowych

http://www.marketingbusinessblog.pl/tryb-zglaszania-roszczen-uczestnikow-gier-hazardowych/

Ewidencje zaświadczeń w postaci elektronicznej

http://www.marketingbusinessblog.pl/ewidencje-zaswiadczen-w-postaci-elektronicznej/

Organizatorzy loterii promocyjnych nie mają obowiązku składania IGH-1 oraz IGH/1A

http://www.marketingbusinessblog.pl/organizatorzy-loterii-promocyjnych-nie-maja-obowiazku-skladania-igh-1-oraz-igh-1a/

Pomiędzy RODO, AML a przepisami regulującymi urządzanie loterii. Zakres zbieranych danych od laureatów loterii.

http://www.marketingbusinessblog.pl/pomiedzy-rodo-aml-a-przepisami-regulujacymi-urzadzanie-loterii-zakres-zbieranych-danych-od-laureatow-loterii/

Obowiązki organizatora loterii na gruncie ustawy AML

http://www.marketingbusinessblog.pl/obowiazki-organizatora-loterii-na-gruncie-ustawy-aml/

Regulamin odpowiedzialnej gry

http://www.marketingbusinessblog.pl/regulamin-odpowiedzialnej-gry/

Kiedy loteria promocyjna, staje się loterią promocyjną organizowaną przez sieć Internet?

http://www.marketingbusinessblog.pl/kiedy-loteria-promocyjna-staje-sie-loteria-promocyjna-organizowana-przez-siec-internet/

Wątpliwości organizatora loterii audioteksowej dotyczące IGH-1 oraz IGH/1A

http://www.marketingbusinessblog.pl/watpliwosci-organizatora-loterii-audioteksowej-dotyczace-igh-1-oraz-igh1a/

Główne zmiany w zasadach organizacji loterii od 1 kwietnia 2017

http://www.marketingbusinessblog.pl/glowne-zmiany-w-zasadach-organizacji-loterii-od-1-kwietnia-2017/

Obowiązek certyfikacji aplikacji losujących

http://www.marketingbusinessblog.pl/obowiazek-certyfikacji-aplikacji-losujacych/

Podstawa opodatkowania w loterii audioteksowej

http://www.marketingbusinessblog.pl/podstawa-opodatkowania-w-loterii-audioteksowej/

Odwrócona aukcja loterią audioteksową

http://www.marketingbusinessblog.pl/odwrocona-aukcja-loteria-audioteksowa/

 

Komentarze do badań rynkowych

Monitor promocji sprzedaży 2019

http://www.marketingbusinessblog.pl/monitor-promocji-sprzedazy-2019-2/

Taniej, więcej, gratis. Obraz polskich nabywców ostatecznych

http://www.marketingbusinessblog.pl/taniej-wiecej-gratis-obraz-polskich-nabywcow-ostatecznych/

Komentarz do Monitora Promocji – wrzesień 2017 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-monitora-promocji-wrzesien-2017/

Promocje sprzedaży 2016. Dominują konkursy z nagrodami pieniężnymi

http://www.marketingbusinessblog.pl/promocje-sprzedazy-2016-dominuja-konkursy-z-nagrodami-pienieznymi/

Rynek promocji sprzedaży 2015

http://www.marketingbusinessblog.pl/rynek-promocji-sprzedazy-2015/

Komentarz do „Monitora Promocji 2014 r.”

http://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-monitora-promocji-2014-r/

Komentarz do wyników Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia z XI.2012 r.

http://www.marketingbusinessblog.pl/komentarz-do-wynikow-monitora-promocji-arc-rynek-i-opinia-z-xi-2012-r/

Zapraszam do lektury oraz podzielenia się swoimi uwagami i oczekiwaniami wobec publikowanych treści w kontakcie bezpośrednim pod adresem Tomasz.Makaruk@i360.com.pl lub w komentarzach poniżej.

14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *